-
ArtykułyMama poleca: najlepsze książki dla najmłodszych czytelnikówEwa Cieślik19
-
ArtykułyKalendarz wydarzeń literackich: czerwiec 2024Konrad Wrzesiński5
-
ArtykułyWyzwanie czytelnicze Lubimyczytać. Temat na czerwiec 2024Anna Sierant1184
-
ArtykułyCzytamy w długi weekend. 31 maja 2024LubimyCzytać433
Cytaty z tagiem "menedżer" [9]
[ + Dodaj cytat]Istnieje ogromna różnica pomiędzy organizacją, która określiła swoją wizję, a organizacją wizjonerską.
Wieżo z kości słoniowej, Basiu, zmiłuj się nad nami. Gwiazdo zaranna, Basiu, módl się za nami.(...)
Basiu najmilsza, Basiu przedziwna, Basiu najśliczniejsza, Basiu dobrej rady, módl się za nami, królowo przytrutych salmonellą konsumentów, opiekunko zatrwożonych wysokością rachunku abonentów, pocieszycielko ofiar zatorów płatniczych, wspomożenie windykatorów, spraw abyśmy stali się godnymi premii i zasłużyli na urlop w fikuśnej bieliźnie.
Kluczem do sukcesy jest tak naprawdę spełnianie oczekiwań dotyczących produktów, korzyści i satysfakcji. Jest to związane nie tylko z realizacją zadań, ale także z kształtowaniem oczekiwań i wyobrażeń. Ta umiejętność jest częścią sztuki kierowania projektem.
Bez względu na to jak dobrze zaplanowałeś i przygotowałeś projekt, pojawią się rzeczy, których rozwiązanie wymaga podjęcia decyzji. Za każdym razem, kiedy istnieje wybór, musisz go dokonywać. Chociaż rzadko się o tym wspomina, analiza i podejmowanie decyzji są podstawowymi umiejętnościami w zarządzaniu projektami.
Jednym z głównych zadań kierownika projektu jest zarządzanie zespołem projektowym i motywowanie go, aby zrealizował wszystko, co jest potrzebne w projekcie. Sam proces i metodyki nie wystarczą, aby to osiągnąć. Kierownik projektu zarządza przede wszystkim ludźmi.
Kim zatem jest kierownik projektu odnoszący sukcesy? To ktoś, kto konsekwentnie realizuje projekty i osiąga trzy cele: doprowadza do wykonania i przekazania produktów, dba o powstawanie korzyści biznesowych oraz zostawia klientów z uśmiechem na twarzy.
Podekscytowanie, motywacja i entuzjazm są często znacznie więcej warte niż doskonałe umiejętności na papierze. (...) Nie możesz poradzić sobie bez wiedzy specjalistycznej, ale nie przeceniaj wartości ekspertów w porównaniu z najbardziej zmotywowanymi ludźmi.
Jeśli możesz, rezygnuj z nierealnych projektów. Imponujące niepowodzenie nadal jest porażką.
Uważa się, że patologie w kierowaniu zdarzają się zwłaszcza w mniejszych
firmach zarządzanych bezpośrednio przez właściciela. Ale chociażby
zamieszczone tu przykłady dotyczą dużej sieci sklepów. Niestety, również
w środowiskach międzynarodowych korporacji, o teoretycznie wysokich
standardach, występuje fatalne zarządzanie, często graniczące z mobbingiem.
Są to oczywiście o wiele bardziej wyrafinowane zachowania niż te
opisane na poziomie sklepu, ale przez to znacznie silniej oddziaływające
na psychikę pracowników, którzy mają zazwyczaj więcej do stracenia niż
szeregowi sprzedawcy.
W tej książce będę omawiał zupełnie inny obraz zarządzania. Rzeczowy,
pragmatyczny i wymagający, ale jednocześnie partnerski. Zgodnie z teorią
ekonomii ludzie są jednym z wielu zasobów przedsiębiorstwa. Stanowią jednak
zasób wyjątkowy z tego powodu, że są właśnie ludźmi.