Zrozumieć social media
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2020-09-08
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-09-08
- Liczba stron:
- 296
- Czas czytania
- 4 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328366008
- Tagi:
- Social Media Facebook
Facebook na kozetce.
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.
Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:
Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych
Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów
W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych
Patron medialny: BRIEF
O autorze
Artur Roguski - psycholog ze specjalizacją w zakresie mediów i reklamy. Był dyrektorem do spraw mediów internetowych w magazynie branżowym Brief, product managerem w Grupie Onet-RAS (Fakt i Fakt24.pl) oraz social media managerem w Edipresse Polska (marki Viva!, Wizaz.pl i Party). Prowadzi blog Why So Social, angażuje się w działania mające na celu edukację młodych osób oraz ich rodziców na temat szkodliwego wpływu social mediów.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 29
- 26
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
,,Zrozumieć social media" Artur Roguski.
Czy jesteś uzależniona/ny od mediów społecznościowych? 📳
Na wstępie już mogę powiedzieć, że jest to przystępna i ciekawa książka. Autor skupia się na przedstawieniu nam odpowiedzi na takie pytania, jak: Dlaczego korzystamy z social mediów, jakie czekają nas zagrożenia, co zrobić, aby rozwinąć swoją firmę w mediach społecznościowych (choć tutaj informacji niewiele),jak mogą przekształcić się media w przyszłości i czym właściwie są? 👍 Podpisuję się pod tym, o czym Autor mówił, a mianowicie, że za korzystaniem z mediów społecznościowych stoją pewne potrzeby, które muszą zostać zaspokojone.
😉 Ponadto możemy uzależnić się od mediów, mogą również zaniżać poczucie własnej wartość, jeśli nieumiejętnie się z nich korzysta. 📖 W książce znajdziemy, wypowiedzi znanych osób na różne tematy w obrębie social media. Ja przeczytałam tę książkę w ramach mojej pracy licencjackiej, 📝 ale uważam, że jest ciekawa, więc warto o niej wspomnieć. Oszustwa w sieci mogą wręcz przerażać np. deepfake mną wstrząsa 😨 o nim również autor wspomina. Książkę wyróżnia wiele ciekawostek, o których nie miałam pojęcia. Podpowiem wam, że jest tam przedstawiona wizja Instagrama, 🤳 która może się ziścić w Polsce za jakiś czas. Zawiera dobrą wiedzę, nie tylko do napisania pracy, ale również dla zaspokojenia własnej ciekawości. 😀
,,Zrozumieć social media" Artur Roguski.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toCzy jesteś uzależniona/ny od mediów społecznościowych? 📳
Na wstępie już mogę powiedzieć, że jest to przystępna i ciekawa książka. Autor skupia się na przedstawieniu nam odpowiedzi na takie pytania, jak: Dlaczego korzystamy z social mediów, jakie czekają nas zagrożenia, co zrobić, aby rozwinąć swoją firmę w mediach społecznościowych...
Autor w przystępny sposób pokazał najważniejsze zjawiska, jakie wyłaniają się z social mediów. Szkoda, że ta forma była jak najbardziej skrótowa i skrojona, bo chętnie poczytałabym o mediach społecznościowych jeszcze więcej.
Dla tych, którzy nie wiedzą kompletnie nic o social mediach, książka może się okazać pomocna, dla tych którzy w temacie są bardziej zaawansowani, pozwoli uporządkować wiedzę i może dowiedzieć się kilku dodatkowych rzeczy.
Bardzo podoba mi się wplecenie w treść różnych ciekawostek oraz wyników badań, a także schematów i wykresów. Oczywiście ogromnym plusem są przypisy.
Autor w przystępny sposób pokazał najważniejsze zjawiska, jakie wyłaniają się z social mediów. Szkoda, że ta forma była jak najbardziej skrótowa i skrojona, bo chętnie poczytałabym o mediach społecznościowych jeszcze więcej.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toDla tych, którzy nie wiedzą kompletnie nic o social mediach, książka może się okazać pomocna, dla tych którzy w temacie są bardziej zaawansowani,...
Książka bardzo dobrze napisana, wyjaśniająca wiele pojęć. Znajduje się wiele badań naukowych, ukazuje nie tylko negatywne, ale również pozytywne strony social mediów. Wspaniale mi się ją czytało!
Książka bardzo dobrze napisana, wyjaśniająca wiele pojęć. Znajduje się wiele badań naukowych, ukazuje nie tylko negatywne, ale również pozytywne strony social mediów. Wspaniale mi się ją czytało!
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toJak często korzystamy z mediów społecznościowych i czy wystarczająco dużo o nich wiemy?
Sądzę, że social media zakorzeniły się już w naszej codzienności, więc chyba coś jest na rzeczy.
I właśnie w książce #zrozumiećsocialmedia w bardzo przystępny sposób jest wytłumaczonych wiele zagadnień z nimi związanymi: o tym, czym są i dlaczego ich używamy, o roli emocji i cechach osobowościowych w mediach, o depresji i dobrostanie, o wpływie sm na odbiorców, o pracy influencerów i kwestii marketingu, o fake newsach oraz o bezpiecznym i rozsądnym korzystaniu z sieci.
Chciałabym przytoczyć też kilka kwestii szczególnie przykuwających moją uwagę:
Phubbing - znacie to słowo i znaczenie? Chodzi o sytuację, kiedy osoba skupia się na zawartości swojego telefonu kosztem uwagi poświęcanej innym ludziom. Obawiam się, że coraz częstsze to zjawisko, dlatego trafnie, że autor porusza temat takiej pogoni za treściami niemal w każdym momencie oraz sposoby na odsunięcie się od nich. I tutaj odpowiada mi cytat "Z jednej strony odczuwamy skutki przeładowania informacyjnego, a z drugiej sami dążymy do pochłonięcia jak największej ilości cyfrowej treści".
Czy po tym, gdzie pozostawiamy w sieci swoje polubienia, można odgadnąć nasz profil psychologiczny? Tutaj pochylamy się nad tym, czego można się o nas dowiedzieć, obserwując nasze poczynania wirtualne i może być to lektura bardzo pasjonująca, zgodnie z fragmentem "algorytmy już nie grają z nami w 'zgadnij, kim jestem', bo to sami zdradzamy, lecz w 'zgadnij, jaki jestem'".
Poruszyła mnie też kwestia tworzącego się chińskiego systemu zaufania społecznego, mającego wgląd w niemal każde działania jednostki zarówno rzeczywiste, jak i cyfrowe i przyznawanie im punktów na skali. Reasumując - dla mnie to kontrola przez duże K, choć Chińczycy w dużym odsetku zaaprobowali ten pomysł (!)
Uważam, że ten aspekt może wzbudzić przemyślenia dotyczące tego, na ile wolni jesteśmy. Przecież przebywając w sieci, nie jesteśmy niewidzialni, a raczej obserwowani. Warto więc podchodzić do korzystania z internetu z dystansem i zwrócić uwagę na to, co w nim robimy, po co, jak często i czy umielibyśmy się bez niego obejść?
Jak często korzystamy z mediów społecznościowych i czy wystarczająco dużo o nich wiemy?
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSądzę, że social media zakorzeniły się już w naszej codzienności, więc chyba coś jest na rzeczy.
I właśnie w książce #zrozumiećsocialmedia w bardzo przystępny sposób jest wytłumaczonych wiele zagadnień z nimi związanymi: o tym, czym są i dlaczego ich używamy, o roli emocji i cechach...
Wedle najnowszych danych, obecnie z portali społecznościowych aktywnie korzysta 3,80 miliarda użytkowników, czyli 49% populacji. Ciężko zatem zaprzeczyć idei, że social media dobrze jest poznać i zrozumieć - zarówno z praktycznego, jak i psychologicznego punktu widzenia. Taką skumulowaną wiedzę, w bardzo przystępnej wersji, przygotował dla nas właśnie Artur Roguski.
Przede wszystkim target tej publikacji jest o wiele większy, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy wziąć pod uwagę fakt, że ludzie mylnie interpretują social media jako jedynie zbiór kilku gigantów, takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube. Tak naprawdę zalicza się do nich każde miejsce w sieci, gdzie pojawia się jakaś interakcja, wymiana informacji w dwie strony. Należyte funkcjonowanie na tych płaszczyznach jest dziś bardzo istotne, a w przyszłości, zaryzykuję stwierdzenie, iż będzie wręcz konieczne. Książka ta zawiera w sobie zbiór informacji o genezie i definicji mediów społecznościowych, tłumaczy dlaczego z nich korzystamy oraz jakie korzyści i zagrożenia z tego tytułu, pukają w szybki naszych smartfonów czy komputerów.
Zachęcamy do zapoznania się z całością naszej recenzji: https://bookwieco.wixsite.com/home/post/zrozumiecsocialmedia
Wedle najnowszych danych, obecnie z portali społecznościowych aktywnie korzysta 3,80 miliarda użytkowników, czyli 49% populacji. Ciężko zatem zaprzeczyć idei, że social media dobrze jest poznać i zrozumieć - zarówno z praktycznego, jak i psychologicznego punktu widzenia. Taką skumulowaną wiedzę, w bardzo przystępnej wersji, przygotował dla nas właśnie Artur Roguski.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPrzede...
Artura kojarzyłem do tej pory z prowadzonym blogiem WHYSOSOCIAL. Gdy ukazała się książka od razu znalazła się w moim koszyku. Dlaczego? Bo wpisy, które pojawiają się u Artura zawsze są merytoryczne i ciekawe. Nie inna okazała się książka „Zrozumieć social media”. W pozycji znajdziemy wiele informacji o nowych mediach ujętych okiem praktyka i psychologa. A co dokładnie:
- charaktwrystyka poszczególnych serwisów,
- wpływ na psychikę użytkowników,
- badania i eksperymenty,
- ciekawostki i liczby,
- zagrożenia wynikające z „przedawkowania”,
- wskazówki jak prowadzić profile w SM.
I wiele innych ciekawych tresci. Dużym plusem jest lekkie pióro autora i przystępny język.
Miło mnie zaskoczyły quziy sprawdzające naszą wiedzę na zakończenie rozdziałów 🙂 Dla mnie pozycja porządkująca wiedzę i na pewno wrócę do niej nie raz. Ode mnie 8/10.
Artura kojarzyłem do tej pory z prowadzonym blogiem WHYSOSOCIAL. Gdy ukazała się książka od razu znalazła się w moim koszyku. Dlaczego? Bo wpisy, które pojawiają się u Artura zawsze są merytoryczne i ciekawe. Nie inna okazała się książka „Zrozumieć social media”. W pozycji znajdziemy wiele informacji o nowych mediach ujętych okiem praktyka i psychologa. A co...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to“Zrozumieć social media” to książka, która przybliża powstanie, funkcjonowanie, przyszłość, zalety i wady mediów społecznościowych zarówno z perspektywy twórców jak i zwykłych użytkowników, a co najważniejsze robi to wszystko prostym językiem.
Dużą zaletą tytułu jest to, że zawartość merytoryczna została podzielona na rozdziały, z których każdy porusza inną sferę związaną z mediami społecznościowymi. W dużym stopniu ułatwia to zarówno przyswojenie wiedzy w usystematyzowany sposób jak i znalezienie konkretnych informacji po czasie, gdy np. będzie się chciało odwołać do danych rozważań czy badań.
To właśnie kolejny plus tej pozycji – duża ilość badań, eksperymentów i czystych danych, których źródła zostały podane i jeśli zainteresuje Cię dana kwestia np. ile godzin w mediach społecznościowych spędzamy każdego dnia to zawsze możesz sięgnąć do przypisów i poznać jeszcze więcej szczegółów. A już teraz wiem, że wielokrotnie będę wracała do wielu fragmentów z tej pozycji, szczególnie po to, aby uświadomić niektórym jakie „sztuczki” stosują twórcy mediów społecznościowych, aby zabrać nam czas, prywatność czy decyzyjność.
Warto wspomnieć, że książka napisana jest językiem zrozumiałym dla aktywnego użytkownika serwisów i portali internetowych, ale także dla osób, które nie do końca wiedzą jak funkcjonuje cały ten nowy, interaktywny świat. Bardzo mi się to podoba, gdyż stwarza możliwość polecenia tej książki także starszemu pokoleniu i wyjaśnieniu pewnych kwestii np. związanych z tym, że w Internecie można zarabiać, albo, że powinni uważać na fake newsy. Znajdziemy tu nawet porady dotyczące tego jak weryfikować informację, które czytamy w sieci.
Twórcy internetowi z pewnością będą zachwyceni poradami jak tworzyć skuteczniej, rozsądniej, ale także informacjami dotyczącymi najlepszych dni, a nawet godzin na publikowanie swoich postów. Być może po lekturze książki Artura Rogozińskiego zwiększycie swoje zasięgi i rozwiniecie skrzydła jako influencer? Swoją drogą, definicja takiej osoby także się tu znalazła, a nie jest to prosta sprawa.
Dlaczego ten tytuł trafia na listę tych najlepszych i najbardziej wzbogacających moją wiedzę w tym roku? Dlatego, że popularność social mediów z roku na rok wzrasta i dotyczy to każdej sfery życia: prywatnej, zawodowej, politycznej, gospodarczej i wielu innych, dlatego warto zgłębić ten temat i mieć szersze spojrzenie dotyczące tego ja duży wpływ na nasze zachowanie i myślenie mają zamieszczane tam treści. Ponadto część książki została napisana już w trakcie trwającej pandemii, a w związku z nią także zmieniło się zachowanie użytkowników mediów społecznościowych i wiele ciekawostek dotyczących np. wzrostu popularności niektórych aplikacji zostało tu zawartych.
Jeśli to czytasz to najprawdopodobniej masz konto na jednym, dwóch albo i kilkunastu portalach społecznościowych więc ta książka zdecydowanie jest dla Ciebie. Pomoże ona poruszać się w tym świecie świadomie, a nie być sterowanym przez duże firmy i błądzić jak dziecko we mgle.
“Zrozumieć social media” to książka, która przybliża powstanie, funkcjonowanie, przyszłość, zalety i wady mediów społecznościowych zarówno z perspektywy twórców jak i zwykłych użytkowników, a co najważniejsze robi to wszystko prostym językiem.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toDużą zaletą tytułu jest to, że zawartość merytoryczna została podzielona na rozdziały, z których każdy porusza inną sferę związaną...