Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Decoded: The Science Behind Why We Buy
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2024-03-29
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-03-29
- Liczba stron:
- 368
- Czas czytania
- 6 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382314403
- Tłumacz:
- Anita Doroba
- Tagi:
- ekonomia marketing sprzedaż
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ TO, CO KUPUJĄ
Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy.
Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done – JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną. To niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 49
- 9
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Zbiór przemyśleń i własnych praktyk nt. konsumenta. Przydatne, acz momentami wchodzi w te same rejony, zbędnie powtarzając już znane treści.
Zbiór przemyśleń i własnych praktyk nt. konsumenta. Przydatne, acz momentami wchodzi w te same rejony, zbędnie powtarzając już znane treści.
Pokaż mimo toKsiążka "Odkoduj: pułapki myślenia w biznesie" jest odpowiednia dla mnie i dla ciebie, ponieważ na co dzień, każdy coś kupuje i sprzedaje. Książka mówi dlaczego kupujesz to, co kupujesz.
Autorem książki wydanej przez MT Biznes jest Phil Barden. Czytając książkę, coraz lepiej rozumiałem, czym jest ekonomia behawioralna w praktyce sprzedaży i marketingu.
Zacznę od przykładu z książki dotyczącego reklamy marki Budweiser "Puppy Love" (ze szczeniaczkiem i końmi). Została wyemitowana podczas Super Bowl w 2015 roku.
Zajęła pierwsze miejsce w niemal wszystkich rankingach, był to najczęściej przekazywany tweet na temat alkoholu w historii, a na Facebooku post miał rekordową liczbę polubień.
W opublikowanym na koniec roku raporcie, wiceprezes do spraw marketingu w firmie AB InBev stwierdził, że wszyscy uwielbiają szczeniaki, ale "maja one zerowy wpływ na sprzedaż piwa".
Podobnie nasze zabawne lub wywołujące bardzo pozytywne odczucia posty na LI lub FB mogą mieć wiele lajków, ale nie przekładają się na sprzedaż.
I tu wracam do głównego tematu książki. Autor pokazuje (bo książka jest też bogato ilustrowana) i przekłada na język marketingu i reklamy wyniki prac Daniela Kahnemana oraz osiągnięcia ekonomii behawioralnej.
Na licznych przykładach tłumaczy i pokazuje, jak działają dwa systemy mentalne determinujące nasze decyzje i zachowanie, wyróżnione przez Kahnemana:
System 1, który łączy w sobie percepcję i intuicję, Barden nazywa autopilotem. Ten system "nigdy nie śpi", jest szybki i nie wymaga wysiłku.
System 2 jest natomiast powolny, działa krok po kroku i zużywa dużo energii, ponieważ wymaga wysiłku.
Co istotne, autopilot ma nieograniczoną moc obliczeniową i przetwarza niemal każdy sygnał z otoczenia. Dlatego nawet subtelne sygnały mogą wpłynąć na podejmowanie decyzji.
Z zaciekawieniem czytałem, jak autopilot w sposób ukryty wpływa na nasze decyzje, a jak system jawny wpływa na decyzje zakupowe.
Sprzedawcom i marketingowcom książka podpowiada (i tłumaczy),jak możliwości autopilota dają szansę wpływu na zachowanie klientów.
Z drugiej strony, czytając książkę jako kupujący, miałem wielką przyjemność "odkodowując" przekaz reklamowy, jaki ma mnie zachęcać do zakupów.
Polecam tę książkę do wnikliwego przestudiowania.
Książka "Odkoduj: pułapki myślenia w biznesie" jest odpowiednia dla mnie i dla ciebie, ponieważ na co dzień, każdy coś kupuje i sprzedaje. Książka mówi dlaczego kupujesz to, co kupujesz.
więcej Pokaż mimo toAutorem książki wydanej przez MT Biznes jest Phil Barden. Czytając książkę, coraz lepiej rozumiałem, czym jest ekonomia behawioralna w praktyce sprzedaży i marketingu.
Zacznę od przykładu...
"Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów", autor: Phil Barden.
Prezentowana książka ukazuje teorie dotyczącą tego dlaczego ludzie kupują to co kupują. Poradnik pozwala na zrozumienie podstawowego zachowania konsumentów. Prezentowany tytuł ukazuje treści związane z analizą potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done- JTBD),identyfikacją brand assets, case studies oraz wiele innych ciekawych treści.
Reasumując, jeśli pracujecie w marketingu, chcecie sprzedać swój produkt lub po prostu interesuje Was zrozumienie przyczyn zachowań konsumentów, odkodowanie decyzji zakupowanych oraz wykorzystanie tej wiedzy do osiągnięcia najlepszych efektów w marketingu, to koniecznie musicie sięgnąć po tę książkę 💪 Na końcu poradnika znajduje się ciekawa analiza przypadków 👍
Polecam ten tytuł każdemu zainteresowanemu tą tematyką. Dodam jeszcze, że książka jest ładne wydana, więc może być też świetnym pomysłem na prezent 👍
#współpracarecenzencka
"Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów", autor: Phil Barden.
więcej Pokaż mimo toPrezentowana książka ukazuje teorie dotyczącą tego dlaczego ludzie kupują to co kupują. Poradnik pozwala na zrozumienie podstawowego zachowania konsumentów. Prezentowany tytuł ukazuje treści związane z analizą potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done- JTBD),...
Ciekawe wyniki badań obrazowych mózgu opisane w książce. Jak marki medialne (i nie tylko) wpływają przez ramowanie na wiarygodność wiadomości. 👇
Badania w Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze, opublikowane w czasopiśmie branżowym „Brain Research Bulletin”.
Naukowcy oceniali wiadomości pod kątem ich wiarygodności.
W tym procesie prezentowali je albo z marką w tle (logo marki i krój tytułów znanych czasopism) albo bez marki medialnej (jako wyizolowany obraz).
Wynik wyraźnie pokazywał, że na wiarygodność identycznej wiadomości
silnie wpływa odniesienie do tła, czyli rama, w jakiej została ona zaprezentowana.
W zależności od marki medium w tle wiarygodność wiadomości zasadniczo się zmieniała, choć respondenci nie byli świadomi, z jakiego powodu. Badanie wykazało, że efekt ramowania działa w obszarach mózgu, których funkcjonowania nie doświadczamy świadomie.
💡 Ponadto efekt ten pojawia się szybko – mózgi respondentów dokonywały
oceny wiarygodności wiadomości, nawet zanim osoby te skończyły czytać,
aby z rozmysłem wydać werdykt. Reakcja taka została zapoczątkowana
przez sygnały marki w tle.
Autopilot działa bardzo szybko, więc logo zostało przezeń przetworzone w ułamku sekundy i to stało się ramą dla całej wiadomości.
Podobnie (jak pisze autor) dlatego kupujemy droższą kawę w Starbucks.
Ramy tej kawiarni - zapach atmosfera i nastrój sprawiają, że kupujemy uczucie krótkich wakacji, a nie samą kawę jak np. w McCafe.
Najlepsza książka, jaką czytałem w ostatnich latach!
Ciekawe wyniki badań obrazowych mózgu opisane w książce. Jak marki medialne (i nie tylko) wpływają przez ramowanie na wiarygodność wiadomości. 👇
więcej Pokaż mimo toBadania w Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze, opublikowane w czasopiśmie branżowym „Brain Research Bulletin”.
Naukowcy oceniali wiadomości pod kątem ich wiarygodności.
W tym procesie prezentowali je albo z marką w...
Książka "Odkoduj pułapki myślenia w biznesie: Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów" to niezwykle ważna lektura dla wszystkich zajmujących się marketingiem i zarządzaniem marką. Autorzy umieszczają teorię decyzji w centrum strategii marketingowych, wyjaśniając, dlaczego ludzie dokonują określonych wyborów zakupowych. Poprzez liczne analizy przypadków oraz dogłębnie przetestowane strategie, książka pokazuje, jak skutecznie zarządzać marką i zwiększać jej znaczenie oraz wiarygodność.Jednym z kluczowych zagadnień poruszanych w książce jest analiza prawdziwych potrzeb klientów (Jobs to be Done – JTBD),co pozwala lepiej zrozumieć, dlaczego konsumenci dokonują określonych zakupów. Ponadto autorzy omawiają identyfikację brand assets, czyli wartościowych elementów marki, które wpływają na postrzeganie produktów i usług przez klientów. Książka zawiera również przykłady z praktyki oraz wykorzystanie wyników słynnych prac Daniela Kahnemana i ekonomii behawioralnej.Warto podkreślić, że książka stanowi niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których zadaniem jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów. Dzięki niej czytelnik może lepiej zrozumieć podstawowe mechanizmy decyzyjne klientów i wykorzystać tę wiedzę do opracowywania skuteczniejszych strategii marketingowych i reklamowych. Polecam tę książkę wszystkim profesjonalistom zajmującym się marketingiem, którzy pragną podnosić jakość swojej pracy i osiągać lepsze wyniki.
Książka "Odkoduj pułapki myślenia w biznesie: Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów" to niezwykle ważna lektura dla wszystkich zajmujących się marketingiem i zarządzaniem marką. Autorzy umieszczają teorię decyzji w centrum strategii marketingowych, wyjaśniając, dlaczego ludzie dokonują określonych wyborów zakupowych. Poprzez liczne analizy przypadków oraz...
więcej Pokaż mimo to