Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
64 str. 1 godz. 4 min.
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2022-07-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-07-15
- Liczba stron:
- 64
- Czas czytania
- 1 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382940428
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Poradnik wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka.
https://www.impulsoficyna.com.pl/zapowiedzi-wydawnicze/2349-jak-rozpoczac-prace-terapeutyczna-z-malym-dzieckiem.html
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 4
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Obserwacja jest sposobem na poznanie dziecka mającym na celu skuteczniejszą pomoc dziecku w jego rozwoju. Aby rzetelnie i sprawnie dokonać oceny elementów składowych każdego elementu funkcjonowania dziecka należy rozstrzygnąć, w jaki sposób prowadzone i dokumentowane będą obserwacje oraz zadbać o stworzenie odpowiednich warunków obserwacji umiejętności i zachowania dzieci. Dlatego też – z doświadczenia wiem – że to właśnie obserwacja a nie późniejsza terapia jest mocno problematyczna, szczególnie dla specjalistów stawiających pierwsze kroki w zawodzie.
Jak zatem prowadzić wartościową obserwację, by miała faktyczną wartość i dawała pojęcie o rozwoju dziecka (oraz wskazywała na zaburzenia w funkcjonowaniu),a także stanowiła punkt wyjścia do planowania optymalnej terapii dziecka? Odpowiedź przynosi wspaniała książka pt. „Obserwacja. Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?”, autorstwa Joanny Chmury. Opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS niewielkiej objętości pozycja, stanowi nieocenione wsparcie dla wszystkich specjalistów, których obserwacja jest podstawa do dalszej pracy terapeutycznej z dzieckiem. Mimo iż na rynku sporo jest lepszych i gorszych arkuszy obserwacji, to ten proponowany przez autorkę nie tylko jest kompletny, obejmuje bowiem różne sfery funkcjonowania, to jeszcze otrzymujemy wprowadzenie do tego arkusza, zawierające nie tylko omówienie każdej ze sfer funkcjonowania, ale i propozycje zabaw/ćwiczeń umożliwiających przeprowadzenie obserwacji w trakcie m.in. zabawy.
Wprowadzenie do książki zawiera podstawowe informacje na temat samej obserwacji, w tym określenie grupy wiekowej, przygotowanie obserwacji, warunki jej prowadzenia oraz zakończenie obserwacji. Opis prowadzenia obserwacji dokonany przez autorkę obejmuje dzieci w wieku przedszkolnym (od 5. roku życia) i szkolnym (do 10.roku życia). W tym czasie bowiem zakończone są już główne procesy warunkujące prawidłowe funkcjonowanie człowieka.
Kolejne rozdziały książki dotyczą wybranych sfer rozwojowych, a ich opis przybliża w przystępny sposób podstawową wiedzę w temacie. W każdym z tych rozdziałów autorka zaznacza również na co zwracać uwagę, co jest norą, co zaś odstępstwem od niej oraz wymienia czynniki różnicujące procesy kształtowania prawidłowych umiejętności. Mamy zatem omówione takie sfery, jak: interakcje społeczne (w tym kontakt wzrokowy, dialog toniczny, zabawa),rozwój poznawczy (w tym percepcja wzrokowa, rysunek postaci, lateralizacja, schemat ciała, pamięć, orientacja przestrzenna),komunikacja (mimika i gest, mowa werbalna czynna, mowa bierna, echolalie) oraz motoryka (duża, mała),naśladownictwo oraz zachowania. W każdej z tych sfer przywołane są zadania związane z wybranymi składowymi afer, które ułatwiać mogą obserwacje i stanowić podstawę do konstruowania scenariusza sesji.
Zakończeniem książki jest wspomniany już wzór gotowego arkusza obserwacji, który ułatwia przygotowanie szczególnie pewnych sesji, a przy tym staje się punktem wyjścia do efektywnej terapii. Dlatego też publikacji nie może zabraknąć w biblioteczce szczególnie początkujących specjalistów, a i ci mający spore doświadczenie być może zainspirują się przedstawionymi zadaniami i wskazówkami i wykorzystają je do modyfikacji, ulepszenia dotychczasowego modelu pracy i prowadzenia obserwacji.
Obserwacja jest sposobem na poznanie dziecka mającym na celu skuteczniejszą pomoc dziecku w jego rozwoju. Aby rzetelnie i sprawnie dokonać oceny elementów składowych każdego elementu funkcjonowania dziecka należy rozstrzygnąć, w jaki sposób prowadzone i dokumentowane będą obserwacje oraz zadbać o stworzenie odpowiednich warunków obserwacji umiejętności i zachowania dzieci....
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to