Mikromarka. Instrukcja zarządzania komunikacją dla małych i średnich firm
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Mikromarka
- Wydawnictwo:
- Blend PR
- Data wydania:
- 2022-12-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-12-05
- Liczba stron:
- 224
- Czas czytania
- 3 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788396586001
- Tagi:
- marketing biznes public relations komunikacja firma
"Mikromarka" to praktyczna oraz osadzona w realiach sektora MŚP instrukcja zarządzania komunikacją dla firm. Dzięki zawartym w niej poradom dowiesz się, jak stworzyć wpływową, estetyczną i dochodową markę.
Marketing mikro, małych i średnich przedsiębiorstw to nie działania korporacyjne tylko na mniejszą skalę. To zupełnie inna mentalność, bariery i możliwości. Ta książka jest o tym, jak w tej rzeczywistości przejść transformację ze zwykłej firmy w unikatową markę. Pomoże ona przede wszystkim właścicielom i przedstawicielom niekorporacyjnych biznesów oraz osobom, które dopiero planują założenie działalności gospodarczej.
Z "Mikromarki" nauczysz się między innymi jak:
• wybrać wąską grupę docelową i dopasować do niej ofertę,
• stworzyć udaną strategię brandu,
• zbudować funkcjonalną komunikację wizualną,
• wybrać optymalne narzędzia komunikacji,
• rozumieć zwrot z inwestycji w marketing,
• zarządzać budżetem marketingowym,
• bez kompleksów spojrzeć na wizerunek swojej mikro, małej lub średniej firmy.
Książka w uporządkowany sposób opisuje pięcioetapowy proces budowania mikromarki. Każdy rozdział opowiada o innym koniecznym do pojęcia kroku. Ponad 150 przykładów, tabel czy ilustracji szybko pozwoli Ci przyswoić nowe informacje. Na koniec sprawdź z wykorzystaniem checklisty, czy masz w swojej firmie wszystkie składowe wpływowej, estetycznej i dochodowej mikromarki!
***
O AUTORCE
dr Magdalena Gajek - konsultantka PR, zajmuje się przede wszystkim mikromarkami i markami premium. Uczy przedsiębiorców, jak zarządzać komunikacją, budować wizerunek oraz tworzyć treści. Jest właścicielką agencji Blend PR. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych. Stypendystka zagranicznych uniwersytetów w Lipsku i Kilonii. Wykłada na uczelniach wyższych oraz prowadzi szkolenia z zakresu marketingu. Poza "Mikromarką" wydała również książkę naukową "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony".
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 4
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Mikromarka. Instrukcja zarządzania komunikacją dla małych i średnich firm
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Zainteresowała mnie ta książka, gdy zobaczyłam jej premierę. Miałam to szczęście wygrać ją w konkursie :) W innym razie pewnie długo bym się wahała ze względu na zbyt wysoką cenę jak dla mnie.
Książka cienka, ale pełna konkretów. Dla kogoś, kto nie zgłębiał wcześniej tematu będzie dobra. Mi pomogła poukładać sobie w głowie, to co do tej pory wiedziałam i uzupełniła o część praktyczną.
Podoba mi się, to że jest w niej dużo przykładów. Poza tym forma przedstawienia z wnioskami przypadła mi do gustu. Będę do niej wracać, jak będę potrzebowała sobie przypomnieć pewne kwestie :)
Zainteresowała mnie ta książka, gdy zobaczyłam jej premierę. Miałam to szczęście wygrać ją w konkursie :) W innym razie pewnie długo bym się wahała ze względu na zbyt wysoką cenę jak dla mnie.
więcej Pokaż mimo toKsiążka cienka, ale pełna konkretów. Dla kogoś, kto nie zgłębiał wcześniej tematu będzie dobra. Mi pomogła poukładać sobie w głowie, to co do tej pory wiedziałam i uzupełniła o część...
Widzę, że będę pierwszym faktycznym czytelnikiem tej pozycji na LC, bo pierwsze dwie oceny wystawiła jej sama autorka i jej firma wydawca (na 9 i 10 gwizdek - czyli skromnie). ;)
To rzeczywiście dobra lub nawet bardzo dobra poradnikowa książka, przydatna dla startujących ze swoją marką mikroprzedsiębiorców.
Plusy tej pozycji:
- estetyczna dopracowana szata graficzna, wydania (twarda oprawa),przejrzyste wnętrze projektowane z oddechem i przyjazną dla oka interlinią, wyróżnione kolorem lub pogrubieniem najważniejsze tezy, pojęcia czy terminy
- przemyślana struktura podawanych treści, które zorganizowano w 5 podstawowych rozdziałów. Każdy z nich kończy się listą wniosków syntetyzujących poznane treści i ułatwiającą po lekturze odnalezienie najistotniejszych elementów,
- bez wątpienia opisywane w poradniku rady autorka miała okazję sprawdzić nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej. To buduje zaufanie do rekomendowanych rozwiązań, których zresztą autorka nie narzuca- mówi raczej o swoim widzeniu tej tematyki, zostawiając sporo swobody wdrożeniowej czytelnikowi, ale jednocześnie przestrzegając przed drogą na skróty,
- język przewodnika po komunikacji mikroprzedsiębiorstwa jest na ogół jasny, zdania krótkie, czytelne, wprowadzane terminy branżowe, które mogłyby być niezrozumiałe, są wyjaśniane na bieżąco,
- na uwagę zasługuje ostatni rozdział dotyczący rozliczani i budżetowania działa komunikacyjnych, w którym autorka nie ucieka od trudnych zagadnień i dylematów. Jednocześnie podchodzi ze znajomością lokalnych, polskich realiów bez hurraoptymizmu, ale też bez czarnowidztwa stawiając na równowagę i pragmatyzm w działaniach komunikacyjnych i sprzedażowych.
Jakie dostrzegam minusy publikacji:
- Książka kosztuje 129 zł i jest tylko do dostania w agencji autorki, która jest wydawcą. Do tej ceny należy doliczyć ok. 20 zł za przesyłkę. Razem zbliża się to do 150 zł. Dla mikroprzedsiębiorcy czy studenta to jednak sporo, nawet jeśli przyjąć, że konkurencja sprzedaje książki z tej dziedziny w widełkach 40 -75 zł (mówimy o pozycji liczącej ca 220 stron). Decyzja o selfpublishingu to także moim zdaniem błąd ograniczający dotarcie (dystrybucja) do tej pozycji. Jeśli nie jesteś Michałem Szafrańskim ze zbudowana bazą kilkunastu tysięcy odbiorców to ryzykowne rozwiązanie. Również prestiżowo (autorka w którymś ze swoich materiałów na SM o tym wspomina, że był to jeden z głównych motorów wydania poradnika) absolutnie nie ma tu miejsca. Bo wszak to trochę jak świadczył się Cygan swoimi dziećmi. Uznany wydawca rynkowy w tej kwestii to znacznie lepszy wybór dla budowania prestiżu autora oraz szerokiej dystrybucji.
Książka ma charakter poradnikowy i w swoim zakresie wywiązuje się z tego zadania, ale bardziej doświadczeni czytelnicy raczej nie wzbogacą swojej wiedzy z obszaru brandingu. Przeszkadzała mi też skromna nawet jak na poradnik bibliografia zawierająca jedynie 17 pozycji. Czytelnik zatem nie może znaleźć wskazówek, gdzie poruszoną w publikacji tematykę może rozszerzyć i pogłębić dzięki dodatkowym lekturom.
Widzę, że będę pierwszym faktycznym czytelnikiem tej pozycji na LC, bo pierwsze dwie oceny wystawiła jej sama autorka i jej firma wydawca (na 9 i 10 gwizdek - czyli skromnie). ;)
więcej Pokaż mimo toTo rzeczywiście dobra lub nawet bardzo dobra poradnikowa książka, przydatna dla startujących ze swoją marką mikroprzedsiębiorców.
Plusy tej pozycji:
- estetyczna dopracowana szata graficzna,...