Netflix. To się nigdy nie uda
- Kategoria:
- film, kino, telewizja
- Tytuł oryginału:
- That Will Never Work: The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2020-05-20
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-05-20
- Data 1. wydania:
- 2019-09-17
- Liczba stron:
- 424
- Czas czytania
- 7 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381297530
- Tłumacz:
- Agnieszka Brodzik
- Tagi:
- netflix biznes firma przedsiębiorstwo rozwój ceo filmy
Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się nie uda.
Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
***
Szampony dostarczane przez internet. Tak, to też pomysł, którego autorem jest Marc Randolph, założyciel Netflixa. Jeśli myślisz, że za wielomilionowym sukcesem stoi genialny pomysł, który spadł z nieba… przeczytaj tę książkę. Randolph z niesamowitym humorem opowiada drogę od prezentacji inwestycyjnej dla własnej matki, przez pierwsze biuro w motelu, do 150 milionów subskrybentów Netflixa dziś. Warto.
Paweł Tkaczyk, ekspert budowania marki, paweltkaczyk.com
„To się nie uda” – ile razy słyszeliście w życiu te słowa? Ta książka to szalona, zabawna i inspirująca historia o tym, że w życiu nic nigdy nie idzie zgodnie z planem i żeby osiągnąć sukces, czasem trzeba posłuchać siebie, a nie innych.
Bartosz Kicior, Interia.pl
Urzekająca opowieść z pierwszej ręki o wczesnych dniach start-upu, który osiągnął jeden z największych sukcesów w branży technologicznej. Wciągająca lektura dla każdego przyszłego przedsiębiorcy.
„The Washington Post”
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przekuć pomysł w międzynarodowy biznes – albo co się stanie, gdy spróbujesz – poczytaj o tym, jak Marc Randolph przedstawia świat start-upów z Doliny Krzemowej.
Decca Aitkenhead, „The Sunday Times”
Netflix powstał z wizji i kreatywnego DNA jednego człowieka – Marka Randolpha. Jako pierwszy dyrektor generalny stworzył kulturę organizacyjną w firmie i podwaliny późniejszej globalnej rewolucji, która zmieniła sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy rozrywkę.
Gina Keating, autorka Netflixed: The Epic Battle for America’s Eyeballs
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 1 014
- 731
- 105
- 43
- 39
- 37
- 23
- 22
- 22
- 18
OPINIE i DYSKUSJE
Ciekawa historia o początkach marki. Autor dzielni się również z czytelnikiem radami dotyczącymi prowadzenia biznesu i sukcesie. Polecam!
Ciekawa historia o początkach marki. Autor dzielni się również z czytelnikiem radami dotyczącymi prowadzenia biznesu i sukcesie. Polecam!
Pokaż mimo toAudiobook. To dosyć ciekawa książka o początkach Netflixa - firmy znanej na całym świecie. Autor przedstawia nam start up, który przerodził się w międzynarodową korporację o globalnym zasięgu. Jako, że jest to książka Amerykanina nie ustrzegła się ona kilku rażących wad w stylu American Dream - wiadomo bowiem, że w Ameryce niemalże wszystko się udaje, a prosty pomysł przeradza się w fortunę. Plusem tej książki jest jednak ukazanie budowania firmy od podstaw oraz zwrócenie uwagi czytelników na kluczowe aspekty w zarządzaniu w początkowych etapach rozwoju firmy. Książka uczy też tego jak ważny jest cel i dążenie do jego realizacji. Suma summarum autor dementuje "historyjkę" o tym jakoby Netflix został założony jedynie ze "zniesmaczenia" jego twórców koniecznością zapłacenia za przetrzymanie kaset z filmami. Randolph wskazuje, że za sukcesem firm stoi najczęściej ciężka i wytężona praca, często w nadgodzinach i w dosyć ciężkich warunkach. Wskazuje również na konieczność otoczenia się odpowiednimi ludźmi.
Reasumując - książkę traktuję w formie ciekawostki. Niczego nadmiernie odkrywczego w niej nie znalazłem. Jest jednak pozycją, po którą warto sięgnąć, choćby dlatego by przekonać się o technicznych aspektach budowy firmy. Musimy przymknąć oko na American Dream, jest on jednak umiarkowanie akceptowalny w tej książce.
Audiobook. To dosyć ciekawa książka o początkach Netflixa - firmy znanej na całym świecie. Autor przedstawia nam start up, który przerodził się w międzynarodową korporację o globalnym zasięgu. Jako, że jest to książka Amerykanina nie ustrzegła się ona kilku rażących wad w stylu American Dream - wiadomo bowiem, że w Ameryce niemalże wszystko się udaje, a prosty pomysł...
więcej Pokaż mimo toCiekawa. Szybko się czyta. Wciąga
Ciekawa. Szybko się czyta. Wciąga
Pokaż mimo toNetflix to platforma, która umila czas użytkownikom żądnym interesującej fabuły, nowych informacji, albo po prostu chcącym przez chwilę zapomnieć o otaczającym świecie i się zrelaksować.
▪️
Jak każda globalna firma osiągająca sukcesy tak i ta miała swój początek. Żadna spółka nie "rodzi się" kolosem. Potrzeba czasu, wyrzeczeń i upadków, aby zdobyć laur sukcesu i spełnienia.
▪️
Tytułowe "to się nie uda" to słowa skierowane przez żonę współzałożyciela Netflixa, kiedy usłyszała o jego pomyśle. Dziś, po ponad dwóch dekadach od tych słów, Marc Randolph dzieli się z czytelnikiem początkami platformy.
▪️
Firma założona w Dolinie Krzemowej jako jeden z wielu start-upów, była początkowo wypożyczalnią filmów na, wtedy jeszcze świecących tryumfy, płytach DVD. Elastyczność i szybkość w dopasowywaniu się do pojawiających się trendów, sprawiła że dziś każdy bez wychodzenia z domu może zapewnić sobie domowe kino. Wystarczy telewizor, dostęp do internetu i wygodna kanapa.
▪️
Marc Randolph krok po kroku opowiada jak wyglądały początki Netflixa. Wtrącając w to wątki rodzinne, sprawia że czytelnik się z nim zżywa i go dopinguje. I mimo iż końcowy rezultat rozwoju firmy już znamy, to nie ma nic ciekawszego niż droga na szczyt. Polecam.
Mój bookstagram: my.books.shelf
Netflix to platforma, która umila czas użytkownikom żądnym interesującej fabuły, nowych informacji, albo po prostu chcącym przez chwilę zapomnieć o otaczającym świecie i się zrelaksować.
więcej Pokaż mimo to▪️
Jak każda globalna firma osiągająca sukcesy tak i ta miała swój początek. Żadna spółka nie "rodzi się" kolosem. Potrzeba czasu, wyrzeczeń i upadków, aby zdobyć laur sukcesu i...
Nie polecam. Nudna i dłużąca się. W historię o kolejnych krokach tworzenia firmy, autor wplata mnóstwo anegdot z życia prywatnego, które może dla autora są ważne, ale dla postronnego czytelnika po prostu nudne (bo nastawił się na opowieść o Netflix się a nie o porankach z dwuletnim dzieckiem). Poza tym książka jest pełna amerykańskiej pewności siebie i takich sloganów jak: "Jeśli dasz ludziom robić to co w czym są najlepsi, będą to robić" i kreuje obraz sukcesu, który powstał dzięki wierze zespołu w pomysł. Tymczasem życie nie jest jak w amerykańskiej komedii romantycznej i nie uwierzę, że przy zakładaniu startupu ludzie tam pracowali po 14h dziennie dla idei. Faktem jest również to, że gdyby nie znajomy który dał na początku 2mln dolarów to nic by się nie udało.
Nie polecam. Nudna i dłużąca się. W historię o kolejnych krokach tworzenia firmy, autor wplata mnóstwo anegdot z życia prywatnego, które może dla autora są ważne, ale dla postronnego czytelnika po prostu nudne (bo nastawił się na opowieść o Netflix się a nie o porankach z dwuletnim dzieckiem). Poza tym książka jest pełna amerykańskiej pewności siebie i takich sloganów jak:...
więcej Pokaż mimo toNetflix to senomen na skalę światową, jego historia powstania i rozwoju to ciekawa podróż po wlotach i upadkach jego założyciela oraz jego dzielnych towarzyszy, ale ta książka jest ciut zbyt rozciągnięta, miejscami nudna. Możemy z niej wyciągnąć parę ciekawych wniosków typu nie od razu Rzym zbudowano, lepiej spróbować niż się poddać i inne tego typu bzdury, ale większość z nas nie ma kolegów, którzy na poczekaniu mogą z nudów wyłożyć na nasz biznes tysięcy złotych, więc ten argument do mnie nie przemawia, że tylko ja jestem tym co mnie powstrzymuje przed spełnieniem marzeń. Książka miejscami ukrywa przed nami większość trudów przygladzonymi historyjkami, wszystko to takie bajkowe i ze szczęśliwym zakończeniem. Autor ma swój urok, ale bywało, że odkładałam książkę na długie tygodnie tak mnie miejscami nudziła. Nie polecam jeżeli szukasz inspiracji na biznes, albo drogowskazu, bo tu go raczej nie znajdziesz.
Netflix to senomen na skalę światową, jego historia powstania i rozwoju to ciekawa podróż po wlotach i upadkach jego założyciela oraz jego dzielnych towarzyszy, ale ta książka jest ciut zbyt rozciągnięta, miejscami nudna. Możemy z niej wyciągnąć parę ciekawych wniosków typu nie od razu Rzym zbudowano, lepiej spróbować niż się poddać i inne tego typu bzdury, ale większość z...
więcej Pokaż mimo toZ książek o Netflixie ta jest najbardziej fabularna, pisana w formie osobistych wspomnień założyciela. Ciekawa i dobrze się ją czyta.
Z książek o Netflixie ta jest najbardziej fabularna, pisana w formie osobistych wspomnień założyciela. Ciekawa i dobrze się ją czyta.
Pokaż mimo toBardzo przyjemnie napisana relacja/wspomnienia z samych początków marki. Historia o popełnianiu mnóstwa błędów, niektórych zabawnych, o konfrontacji z gigantami, testowaniu pomysłów i zmianie, ciągłej. To nie ten sam Netflix który znamy, ale szacunek ogromny za wkład w początki istnienia firmy
Bardzo przyjemnie napisana relacja/wspomnienia z samych początków marki. Historia o popełnianiu mnóstwa błędów, niektórych zabawnych, o konfrontacji z gigantami, testowaniu pomysłów i zmianie, ciągłej. To nie ten sam Netflix który znamy, ale szacunek ogromny za wkład w początki istnienia firmy
Pokaż mimo toDobra, inspirująca, ciekawa, warto po nią sięgnąć
Dobra, inspirująca, ciekawa, warto po nią sięgnąć
Pokaż mimo toBardzo ciekawa historia, dobrze napisana. Super się czyta i można wyciągnąć dużo cennych wniosków dla siebie.
Bardzo ciekawa historia, dobrze napisana. Super się czyta i można wyciągnąć dużo cennych wniosków dla siebie.
Pokaż mimo to