forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend. 19 kwietnia 2024
Klasyczna powieść o miłości, która najpełniej wybrzmiewa w Paryżu, inne klasyczne dzieło, idealne do czytania pod kocem w nie najcieplejszy kwietniowy weekend, a także utwór osadzony w czasach średniowiecza – po te lektury sięgnie w najbliższych dniach redakcja Lubimyczytać i Ciekawostek Historycznych. A co wy będziecie czytać w weekend?
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [543]
Atlas chmur zaczęte w tygodniu, ale nie wiem czy podołam, początek trudny. Dla odskoczni w audio Inne tonacje ciszy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDrugi weekend z rzędu będę odkrywać tajemnice Labanorowki Ogród sekretów i zdrad
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Czytam Krótka historia czasu. Od Wielkiego Wybuchu do czarnych dziur
Oraz Nobliści skandaliści
Minęło trochę czasu od ostatniej powieści Christie, więc sięgnęłam po Morderstwo na plebanii. Kończę też powoli Dracula: Nieumarły.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZa trochę skończę Star Wars: Mistrz i uczeń, potem chyba zabiorę się za Morderstwo odbędzie się, pomorduję Historia Rosji. Od Ruryka do Putina. Ludzie, daty, wydarzenia,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Czytam Zbrodnia przed północą, a na słuchawkach Zgiń, przepadnij - rewelacyjnie czyta Marcin Stec, biorę się za słuchanie następnych części.
Miłego czytania i słuchania :)
U mnie tym razem Strach, który powraca. Miłego zaczytania Wszystkim 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Przeczytałam z wielką przyjemnością i bardzo polecam
Siostra Mistrz i Małgorzata Dzieci Jerominów Kupiłam za grosze na Allegro Lasy i ludzie : młodość
Piękny zestaw. Mistrz ... w którym przekładzie?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW kontrowersyjnym i mocno krytykowanym przekładzie Barbary Dohnalik, istnieją oczywiście wcześniejsze: Witolda Dąbrowskiego i Ireny Lewandowskiej, także Andrzeja Drawicza, pytanie, który należałoby uznać za idealny?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPo raz pierwszy czytałem w wersji Witolda Dąbrowskiego i Ireny Lewandowskiej. W ubiegłym roku przeczytałem w tłumaczeniu Krzysztofa Tura oraz wysłuchałem superprodukcji w przekładzie Leokadii, Grzegorza i Igora Przebindów , czytane z podziałem na role, odrębny...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejw zależności od wrażliwości i intelektu czytelnika tekst Bułhakowa daje nieskończone możliwości interpretacji, Chyra / Wakuliński, to brzmi dumnie, chętnie wysłucham tekstu w tej interpretacji i bardzo dziękuję, nowa interpretacja / nowe wrażenia : )
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post"Lasy i ludzie" wciąż przede mną. Nie zrozumiem nigdy, czemu tak humanistyczne arcydzieło jak "Dzieci Jerominow" nie jest w tym kraju lekturą (ano tak, dwa duże tomy...._
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W weekend, jak widzę, króluje Mistrz i Małgorzata :-)
Słucham audiobooka (Marek Kondrat) - przekład klasyczny: Lewandowska/Dąbrowski.
Znakomity zestaw na weekend! Dzięki za kolejny czytelniczy trop - książki Ernsta Wiecherta.
Ernst Wiechert jest dla mnie literackim odkryciem roku, wielowątkowa saga rodzinna o mieszkańcach Sowiego Zakątka to książka o rzadko spotykanej głębi przekazu, zgodzę się z Łukaszem, godna by wejść do kanonu lektur : )
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cieszę się że podobała Ci się Siostra.
Wiecherta nie znam - dopisuję do listy- do poznania.
Wiechert wychował się wśród mazurskich jezior i lasów, szczytowym osiągnięciem autora jest powieść „Dzieci Jerominów” opisująca życie mazurskiej wsi Sowiróg : )
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWspaniała książka, która swego czasu była dla mnie ogromną literacką przygodą.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMoja książka na weekend to Kamczatka argentyńskiego pisarza Marcelo Figuerasa. Nigdy nie znudzi mi się (tak sądzę) perspektywa dziecka, w literaturze spotkałam się z nią wielokrotnie, a najpiękniejsza książka z cudownym, wrażliwym i mądrym dziecięcym bohaterem (a jednocześnie narratorem) to chyba Pantera w piwnicy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejTo może ja zaproponuję nominowaną do Międzynarodowego Bookera Elena wie/Twoja, zwłaszcza tę pierwszą krótką powieść, będącą studium starego człowieka w chorobie z lekkim kryminalnym tłem. Naprawdę ciekawe. Po tym przeczytałam jeszcze dwie inne powieści argentyńskiej pisarki Claudii Piñeiro i niewykluczone, że wrócę do niej w tym...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCałość twórczości Amosa Oza bardzo Ci polecam. Panterę w piwnicy czytałem i zrecenzowałem i jest to książka moim zdaniem bardzo dobra, choć wyżej cenię np. Judasza i Poznać kobietę. Pozdrawiam! 🤗
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPrzyłączam się do poleceń Elena wie/Twoja To najlepsza książka tej autorki.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@awita jesli chodzi o Vasqueza, czytałam A gdy obejrzysz się za siebie i to był naprawdę dobry początek znajomości z tym pisarzem. Kształt ruin już czeka w kolejce
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postGorąco polecam Drżę o ciebie matadorze oraz Dziki .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postOczywiście polecam klasykę z tego kontynentu, czyli moje "10-tki" Márqueza - Sto lat samotności , Miłość w czasach zarazy , Jesień patriarchy , Kronika zapowiedzianej śmierci
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@Wiedenko - z Twojego polecenia już kiedyś zaopatrzyłam się w chyba dwie co najmniej książki Claudii Piñeiro. Mam nadzieję, że uda mi się coś przeczytać.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Krzysztof Gromadzki - Krzysiu - kocham Oza. Ale Poznać kobietę niestety nie mam, nie czytałam. Dziękuję, że przypomniałeś i polecasz :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Jeanne - dziękuję za przypomnienie, że nowy Vasquez ukazał się na polskim rynku. Zacznę jednak od Kształtu ruin , bo moi znajomi z Pociągu do literatury (rozmowy na żywo o książkach) https://www.youtube.com/hashtag/pociągdoliteratury będą o niej wkrótce rozmawiać.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Te dwa arcydzieła Carpentiera, plus jeszcze "Eksplozja w katedrze","Szaleństwo i metoda" oraz "Harfa i cień" to absolutne szczyty literatury, które wynoszą satysfakcję czytelniczą na niebotyczne wyżyny. Do dziś pamiętam swój zachwyt nimi
@Matyldo - mam na uwadze obie te książki. Są wysoko na liście TBR :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Matylda "Matador" mnie zachwycił absolutnie i bez reszty! Frajda jak mało co (BTW: nie dla wiadomych nienawistników)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aguirre - z Twojego zestawu znam dwie książki, a Jesień patriarchy bardzo chciałabym przeczytać. Przyjaciel podarował mi kilka książek Sepúlvedy, z których najbardziej urzekła mnie O starym człowieku, co czytał romanse . Chciałabym jeszcze coś przeczytać i wtedy...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej"Jesień" to jedna z najlepszych w całej literaturze analiz szaleństwa władzy. Wszelkiej władzy (na równi z "Szaleństwem i metodą ")
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Łukasz Starzewski - dawno temu próbowałam czytać Carpentiera, wtedy nie doceniłam. W domu mam Święto wiosny a najbardziej interesuje mnie Harfa i cień . Podejmę kolejną próbę :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postAkurat "Święto" jest jego najbardziej hermetyczna książką - lepiej zacząć od "Harfy" i "Szaleństwa"
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post